Popular Posts

Tuesday, 26 July 2011

KENANGAN KU


Oct 2007..aku telah jatuh cinta pada seseorang yang bernama hafizatul
Farahin.tapi umur aku dan dia berbeza,tapi hati aku kuat sangat mahu memiliki dia.aku takut dia tidak dapat terima aku kerana aku tidak lah hensem macam lelaki lain.aku kuatkan semangat untuk memberi tau dia yang aku benar-benar cintakan dia.tapi percubaan petama aku tak berjaya,tetapi aku masih lagi menaruh harapan padanya.aku truskan usaha aku untuk memikat dia,dan percubaan kedua aku berjaya,tetapi aku di beri satu syarat iaitu aku perlu test couple selama semingu kerana dia mahu melihat sama ada kami serasi atau tidak.selepas semingu berlalu aku berjaya menambat hatinya.dan kami teruskan hubungan kami.pada mulanya kami couple setahun tapi tidak pernah berjumpa sekali pun.dan akhirnya aku dapat bertentang mata dengan orang yang betul-betul aku cinta.pertemuan petama agak begitu jangal bagi ku.dan aku ingat lagi waktu aku keluar bersiar-siar d pekan,dia terserempat dengan kawan laki dia,aku cemburu time itu.aku buat tidak endah dekat dia.tapi lepas ja balik dari pekan aku dia meminta putus dari aku,kerana katanya aku tak cukup matang lagi.tetapi aku tak mahu kerana aku dah betul2 cintakan dia,tetapi dia berkeras juga nk putus.aku betul2 sedih malam tu,dan tak aku sedari air mata lelaki ku jatuh mengenangkan nasib ku.aku terus memujuk dia supaya tidak memutuskan hubungan kami.dan ternyata pujukan terakhir aku berjaya.daan aku dapat selamat hubungan kami yang terbina selama setahun.masa berlalu dan berlalu sedar tidak sedar hubungan kami dah nak hampir masuk LIMA TAHUN.dan selama ima tahun itu juga macam2 dugaan yang aku lalui untuk mempertahankan mahligai yang aku bina.suka duka,merana,kecewa dah aku lalui.selama lima tahun juga aku kuatkan diri ku demi cinta aku yang satu,walaupun ada satu ketika aku ditipu,d hati memang aku betul2 marah,tapi apakan daya kalau diri ini betul2 cintakan dia.terpaksa aku buang jauh2 perasaan tu.aku dah terlalu cintakan dia,sampaikan aku sangup berlapar hanya untuk topup kredit dia.tapi aku tak penah bagitau dia.aku sangup tak makan demi dia.itu pergobanan aku kat dia.tapi aku tidak tahu sama ada dia hargai atau tidak.aku betul2 gembira bila bersama dia.dalam hati aku cuma ada dia.dan aku betul2 sayang dan cintakan dia,tidak ada perempuan lain di hati ku waktu itu.tetapi ku sangka panas hingga ke petang rupa-rupanya hujan di tengahari.dia pergi tinggalkan aku keseorangan di kala aku benar2 cintakan dia.aku tak rela dia tinggalkan aku waktu itu.tapi apakan daya aku tiada kuasa keatasnya.dia pergi demi kehendak keluarga dia yang mahukan dia bersam orang lain.aku tak salahkan dia.tapi aku betul2 kecewa.sebelum dia tngal aku dia telah banyak sakitkan hati ku yang selama ini benar2 cintakan dia.aku tahu dai buat macam itu kerana hendak bagi aku membenci dirinya.tapi aku x penah membenci dirinya.aku tak faham.akubenar2 cintakan dia.ini lah di namakan jodoh pertemuan di tangan TUHAN.dan setelah 4 bulan dia pergi aku dah boleh terima yang dia bukan diciptakan untuk diriku.dan aku telah relakan dia pergi demi kebahagiaanya.tapi aku tak tahu sama ada aku kan bahagia tanpa dia orang yang betul2 aku cintai.AYANG INGATLAH YANG CAYANG TERLALU CINTA DEKAT AYANG.SOMOGA KITA DITEMUKAN LAGI SUATU HARI NANTI.I LOVE U SO MUCH.TIADA PEREMPUAN LAIN YANG BAIK DAN IHKLAS SAYANG DAN CINTA CAYANG.TERIMA KASIH BANYAK-BANYAK KERANA IHKLAS TERIMA CAYANG.MMMUUUAAH
















JARAK ANTARA KITA BEGITU JAUH BERBEZA

KAU LUPA DIRI




Jikalau ku tahu diri ku
hanyalah sandaran mu
Tak akan ku curah
 segala cinta ku padamu
mengapa sejak dahulu
 kau tidak berterus terang
bahawa aku hanyalah
 tempat persinggahan mu

Sudah menjadi lumrah
ada insan lupa daratan
waktu kau kesusahan
akulah tempat lah engkau mengadu
tapi apabila kau senang
mudahnya kau berubah hati
dan kau bersuka ria dengan
orang yang lain

Waktu susah kau cari aku
waktu senang engkau
 tinggalkan aku
begitulah sikap mu
 tak tahu kenang budi

Waktu duka akulah teman
waktu perlu akulah kekasih mu
tapi selepas itu mengapa kau kianati
apa gunanya dikenang kenang
pada orang yang tak menghargai
segala pengorbanan diri ku
akhirnya aku terluka

Aku hanya bersabar
sambil dalam hatiku bertanya
bahagia kah engkau
membiarkan ku terkilan rasa
sesungguhnya dirimu adalah
manusia yang lupa daratan
dengan mudah kau
mungkiri segala janji mu

Dahulu aku sering
hibur kan hati mu sayang
dan mengapa balasan mu
kini menyakiti hatiku
Puaskan kau lakukan
sedemikina rupa
Pada diriku yang
 terlalu menyangimu





Monday, 18 July 2011

DIRIMU





Mestikah air mata ini
Membasahi di pipiku
Perlukah ku meratap hiba
Setelah hati terluka

Ku sedar siapa diri ini
Hanya mampu memberi cinta
Namun ku tak mampu menatap bahagia
Tiada guna aku ratapi

Kasih dan sayang takkan kembali
Mungkin ini sudah suratan yang azali
Bukan aku mengemis simpati sesiapa
Buat penawar duka yang amat lara

Kerna aku sedari
Diri umpama kaca
Tak bercahaya
Pudar warnanya
Ingat lah wahai sayang
aku tetap menyayangi dirimu
Dan aku akan tetap menanti
Kepulangan dirimu

Saturday, 16 July 2011

HATIKU MERAUNG




Menggigil tubuh ini
Melihat kau bersamanya
Tergamam aku tak terkata
Meraung di jiwa


Puas ku pertahankan
Cinta kita sejak dulu
Tapi sayang
Sikit pun tidak Menghargai cintaku


Sia-sia saja
Pengorbanan dan kesetiaanku ini
Ku sangka kau permata
Rupanya duri paling berbisa


Ku pasrah dan berdoa
Semoga tabah jiwaku
tetapi bagaimana
Nak ku lawan
Jiwa yang siksa


Ke mana arah hendak ku tuju
Bila hatiku rindu padamu
Hendakku cari tapi tak guna
Kau bahagia dengan si dia


Dikamar sepi aku termenung
Terbayang bayang kenangan kita
Tidak ku sangka kau Tergamak pergi
Saat ku masih perlukan mu

Meraung di jiwa
Apalah daya kiranya
Orang dah benci
Meraung di jiwa
Tapi tak pernah ku benci
Dirimu sayang
                                                    KAU PERGI TANPA KERELAAN




Thursday, 14 July 2011

CURANG DI SEBALIK DIRIKU

Sepanjang percintaan penuh cabaran
Dugaan kutempuhi redha
Tetapi terpaksa cinta
Berakhir di sini
Telah berulang kali sengaja kau ulangi
Kesilapan sama serupa
Setia di depan mata
Curang di baliknya
Memang benar tanpa kusedari
Dalam diam hatiku pedih
Lantaran sikapmu melukakan
Mengguris hati dan perasaan
Rupa-rupanya kasih sayang darimu
Dusta semata
Seandainya detik dan waktu
Dapat kuputar kembali
Ingin sekali lagi rasanya
Untuk kujatuh cinta semula
Namun yang pasti bukan dengan mu
Yang penuh palsu
Bukan sengaja aku menyakiti
Dirimu yang tak mungkin memahami
Erti kejujuran sebenar di dalam bercinta
Janganlah pula aku disalahkan
Kiranya kau diburu kekesalan
Tangis di akhirnya tak bermakna

 Kini terpaksa ku biar cinta
Tetapi terpaksa cinta Berakhir di sini
Terpaksa kubiar cinta berakhir di sini

Wednesday, 29 June 2011

KAU TIPU AKU

Betapa remuk jantungku
Kau tipu aku
Kau tipu aku
Betapa sakit hatiku
Kau buang aku
Kau buang aku

Ku tatap langit yang hitam
Saat menanti malam
Kau pun tak kunjung datang
Kau buat gelap pelangi
Lalu kau datang lagi
Membuat luka ini

Kau jangan mencoba untuk di sini
Kau jangan mencoba untuk kembali
Bila kau di sini
Biar ku yang pergi

Kau tlah ingkari semua janjimu
Kau tlah ingkari semua sumpahmu
Sudah usahlah sudah cerita tentang kita

Betapa remuk hatiku 
Kau tipu aku
Kau tipu aku

KASIH



 KASIH

beribu pertahanan cinta selalu tertuju untukmu
berjuta rasa sayang selalu membuatku tak rela
kini kau telah memilih
tak ada yang harus kuperbuat dan siapa diriku
kini sekarang kurelakan kau pergi
dengan cinta yang telah kau dapatkan
bukan diriku dan selamat tinggal untuk selamanya

KASIH

kenangan yang telah kau berikan untukmu
bukan berarti kau telah mencintaiku
kau hanyalah sebatas teman denganku
teman dimana aku menggunakan cinta untukmu
dan kau hanyalah memberi senyuman persahabatan
aku tahu aku tak seperti yang kau harap
tapi cinta ini akan selalu dihatiku

KASIH

aku relakan kau pergi
tanpa dendam dan pembalasan
bahagia disana dengannya
yang punya segalanya...