Popular Posts

Tuesday 26 July 2011

KAU LUPA DIRI




Jikalau ku tahu diri ku
hanyalah sandaran mu
Tak akan ku curah
 segala cinta ku padamu
mengapa sejak dahulu
 kau tidak berterus terang
bahawa aku hanyalah
 tempat persinggahan mu

Sudah menjadi lumrah
ada insan lupa daratan
waktu kau kesusahan
akulah tempat lah engkau mengadu
tapi apabila kau senang
mudahnya kau berubah hati
dan kau bersuka ria dengan
orang yang lain

Waktu susah kau cari aku
waktu senang engkau
 tinggalkan aku
begitulah sikap mu
 tak tahu kenang budi

Waktu duka akulah teman
waktu perlu akulah kekasih mu
tapi selepas itu mengapa kau kianati
apa gunanya dikenang kenang
pada orang yang tak menghargai
segala pengorbanan diri ku
akhirnya aku terluka

Aku hanya bersabar
sambil dalam hatiku bertanya
bahagia kah engkau
membiarkan ku terkilan rasa
sesungguhnya dirimu adalah
manusia yang lupa daratan
dengan mudah kau
mungkiri segala janji mu

Dahulu aku sering
hibur kan hati mu sayang
dan mengapa balasan mu
kini menyakiti hatiku
Puaskan kau lakukan
sedemikina rupa
Pada diriku yang
 terlalu menyangimu





No comments:

Post a Comment